پی سی تمپلیت فروشگاه قالب و افزونه جوملا و وردپرس اورجینال

اخبار

با استراکچر فلزی بیشتر آشنا شوید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

از منظر فرآیند ساخت و مهم تر از آن به لحاظ نوع اتصالات اجزا، استراکچر فلزی به سه دسته مجزا تقسیم می شود که عبارتند از:

– استراکچر فلزی با اتصالات جوشی

حتماً ساختمان های اسکلت فلزی که از چند دهه قبل به صنعت ساختمان وارد شدند و هم اینک نیز کماکان مورد استفاده قرار می گیرند را به خاطر دارید. تیر آهن جزء اصلی ساخت اسکلت این بناها محسوب می شود که با کمک بادبند ها و انواع مهاربند تکمیل می شود. انواع مختلفی از تیر آهن از جمله تیر آهن بال پهن یا تیر هاش، تیر آهن لانه زنبوری و … در بازار موجود است و توسط سازندگان، مورد استفاده قرار می گیرد.

– استراکچر فلزی با اتصالات پیچ و مهره ای

صورت دیگری از استراکچر فلزی که بسیار هم مورد توجه قرار می گیرد، سازه با اتصالات پیچ و مهره است. از آنجایی که تولید قطعات این سازه ها در کارگاه های صنعتی و به صورت پیش ساخته صورت می پذیرد، عملیات نصب با سرعت بسیار بالا در محل پروژه صورت خواهد گرفت. سوله پیش ساخته سازه ای است که دقیقاً از این مکانیزم تبعیت می نماید که علاوه بر سرعت عمل بالا در ساخت و تحویل فوری سوله، امکان پاسخگویی به کلیه نیازهای مشتریان در کلیه کاربری ها را دارا می باشد.

– استراکچر فلزی با اتصالات ترکیبی

گاهی این نیاز پیش می آید که از هر دو مکانیزم ذکر شده در اتصالات استراکچر فلزی استفاده می شود و بنای نهایی، ترکیبی از اتصالات جوشی و اتصالات پیچ و مهره ای را دارا خواهد بود. در چنین سازه هایی، معمولاً 80 درصد اتصالات را پیچ و مهره ها برقرار می کنند و تنها در 20 درصد موارد بالاجبار از جوشکاری در محل نصب استفاده خواهد شد.