پی سی تمپلیت فروشگاه قالب و افزونه جوملا و وردپرس اورجینال

اخبار

ورق فولادی چیست؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ورق های فولادی یکی از مهمترین و پرکاربردترین فرآورده های شمش فولاد می باشد. ورق فولادی سطح صاف و مسطحی است که غالبا از جنس آهن و فولاد می باشد و از نورد اسلب تولید می شود . نامگذاری ورق آهن به نوع تولید آن است که شامل موارد زیر است:

۱. استاندارد ASTM آمریکا

۲. استاندارد گوس روسیه

بهترین کارخانه های تولیدکننده ورق های فولادی در ایران را می توان فولاد مبارکه اصفهان،فولاد اکسین اهواز،فولاد کاویان،فولاد گیلان و… دانست.

این کارخانه ها با تولید این مقاطع در داخل کشور باعث می شوند که انواع ورق فولادی در بازار داخلی با قیمتی مناسب عرضه شوند و علاوه بر آن با صادرات این اقلام کمک بزرگی به چرخه اقصاد کشور می کنند.
فرایند نورد یکی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌های شکل‌دادن فلزات است و عبارت است از تغییر شکل پلاستیک فلز به وسیله عبور از بین غلتک‌ها . انواع محصولات از قبیل تیرآهن و نبشی با مقاطع مختلف به وسیله این فرایند تولید می‌شوند.
اما علاوه بر شاخص‌های فراوانی که برای تقسیم بندی ورق‌های فولادی به گروه‌های مختلف بیان کردیم، هر کدام از آن‌ها خود در سایزها و اندازه‌های گوناگونی هم تولید می‌شوند. هم چنین کارخانه سازنده هم تاثیر زیادی بر کیفیت و کارایی ورق‌های فولادی دارد. از آن جایی که کشور ما یکی از بزرگ‌ترین دارندگان معادن آهن و فولاد می‌باشد، دارای کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگی هم در فرآوری فولاد است.